Bagaimana Merawat tumbuh Kuku kaki

Bagaimana Merawat tumbuh Kuku kaki

Pernah mendapatkan kuku kaki tumbuh ke? Saya mempunyai, mereka sangat menyakitkan bagi mana-mana kawasan yang sedikit terjejas! Ia adalah jenis subjek yang ganjil untuk berbincang dengan orang, tetapi mempunyai kuku kaki tumbuh ke dalam adalah lebih biasa bahawa seseorang akan berfikir. Punca terbesar untuk kuku kaki tumbuh adalah, kasut yang terlalu ketat atau tidak sesuai dengan betul (memakai saiz salah atau terlalu sempit untuk kaki lebar), memotong kuku kaki anda terlalu pendek dan juga keturunan, ya sebenar!

Beberapa petua yang saya telah belajar selama ini untuk mengelakkan kuku kaki tumbuh ke dalam adalah untuk mencuba dan memakai kasut berujung terbuka apabila mungkin, sandal adalah yang terbaik, ini meletakkan ada tekanan ke atas jari kaki dan kuku kaki. Apabila anda trim kuku kaki anda, mengurangkan mereka tidak lebih pendek daripada walaupun dengan bahagian atas kaki anda. Cuba fikirkan wanita, kuku kaki anda boleh dicat sehingga comel dan perempuan, wanita JANGAN notis kaki mans!

Ini ubat rumah yang indah atau penawar Saya telah mencuba dan ia berfungsi! Pertama rendam kaki anda dalam air suam dengan setengah cawan garam Epsom dan setengah cawan sihir hazel (anda juga boleh menambah beberapa titik minyak pudina atau lavender), selama 30 minit. Bukan sahaja ia santai, ia akan membantu melembutkan kulit anda untuk langkah seterusnya.

Sekarang merebut obat penawar anda, saya menggunakan Watkins Petro Carbo Salve kerana ia adalah obat penawar lukisan dan menarik keluar sebarang jangkitan. Anda juga boleh menggunakan mana-mana salap antibiotik tiga kali ganda. Sekarang mengambil bola kapas dan tarik sedikit kecil dan gulung ke dalam bola kemudian gulung dalam salap. Sekarang bahagian ini boleh menjadi anak lelaki yang menyakitkan tetapi satu langkah yang penting, menggunakan sesuatu yang runcing tetapi membosankan, seperti satu kawasan yang paling kacang adalah apa yang saya gunakan, atau bahkan pinset dan perlahan-lahan slaid bola kapas dengan minyak wangi di bawah kuku jari kaki anda dan slaid di bawah kawasan yang tumbuh ke dalam. Ia boleh menyakiti sedikit tetapi apa ini lakukan adalah perlahan-lahan menarik ke atas kuku jari kaki keluar dari kulit ia berkembang ke dalam.

Tukar kapas setiap hari sehingga anda melihat pinggir kuku daripada kulit anda di mana ia sepatutnya. Cuba dan memakai kasut yang sesuai pada masa ini. Hari pertama rawatan di rumah ini adalah yang paling tidak selesa tetapi pada akhirnya, kuku jari kaki tumbuh ke anda akan tiada lagi! Sekarang anda tahu beberapa tips untuk mengelakkan kuku kaki tumbuh ke dalam dan juga jika ia berlaku sekali lagi, anda tidak perlu menderita dan akan tahu apa yang anda boleh lakukan menjaga ia!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar