Alam Semula Jadi Menawan Aromas

Alam Semula Jadi Menawan Aromas

Ramai orang menikmati aroma menawan bahawa alam semula jadi ini boleh tawarkan. Dengan menambah minyak pati untuk hidup anda, anda boleh meningkatkan anda secara keseluruhan kesejahteraan. Mereka sering digunakan dalam aromaterapi, dalam ubat-ubatan, dan sebagai perisa yang sangat baik untuk makanan. Jadi, anda mungkin tertanya-tanya di manakah minyak pati berasal? Apa sebenarnya adalah minyak ini?

Minyak ini ditakrifkan sebagai cecair yang tertumpu dengan bau semulajadi yang diperolehi dari bahagian-bahagian tumbuhan. Sebab-sebab mereka dirujuk sebagai "penting" kerana mereka mempunyai aroma yang sangat unik dari bahagian-bahagian tumbuhan. Mereka adalah "intipati" semula jadi tumbuhan. Jangan sekali-kali mengelirukan minyak pati dengan minyak wangi. Terdapat perbezaan yang besar. Minyak wangi adalah minyak yang mempunyai bahan-bahan yang luar biasa ditambah kepada mereka. Mereka mempunyai apa-apa tiruan di dalamnya.

Penggunaan ubat holistik telah wujud untuk masa yang sangat lama. Kebanyakan rawatan holistik berasal dari Mesir. Mesir mendapati mereka boleh menggunakan tumbuh-tumbuhan dan herba aromatik untuk ritual mereka, ubat-ubatan dan kosmetik. Mereka juga menggunakan minyak pati untuk proses mumia dan untuk pembalseman. Ramai yang menggunakan minyak yang penting dan ini kekal sebagai masa telah pergi.

Seorang ahli kimia Perancis bernama Rene Gattefosse mencipta aromaterapi melalui bereksperimen dengan kuasa penyembuhan minyak ini. Apabila dia dibakar tangannya sendiri, beliau memohon minyak lavender dicairkan untuk membakar. Dengan berbuat demikian, dia sedar bahawa lavender lega kesakitan luka selain membolehkan luka sembuh tanpa parut atau jangkitan.

Jadi, anda mungkin tertanya-tanya bagaimana minyak ini bekerja. Apabila ia digunakan untuk perubatan, ada tiga cara yang berbeza mereka boleh digunakan. Salah satu cara ialah dengan menggunakan minyak pada kulit. Satu lagi adalah dengan menyedut atau menelan minyak. Apabila minyak yang diletakkan pada kulit yang terdedah, minyak direndam dalam melalui kulit cara yang sama apa-apa kerja salap lain. Apabila minyak ini dihidu, molekul kecil perjalanan ke membran mukus dalam hidung dan kemudian ke dalam sistem pernafasan. Apabila ditelan atau dimakan, anda perlu mendapatkan arah yang profesional seseorang yang mahir dalam mencairkan minyak ini. Terdapat beberapa minyak pati yang mungkin berbahaya kepada sistem.

Terdapat banyak cara untuk menggunakan minyak pati. Bau yang sangat menyegarkan dan boleh dipancarkan melalui menyedut wap, penjagaan rambut, penjagaan badan, mandi, memampatkan, air bunga, dan urutan. Dengan meneliti, anda akan tahu cara yang betul untuk menggunakan minyak pati.

Terdapat pelbagai jenis minyak pati. Sebahagian daripada minyak yang lebih popular adalah Tea Tree, Ylang Ylang, Peppermint, Lemon, Geranium, Clary Sage, Bergamot, Eucalyptus, dan Lavender. Sebahagian besar mempunyai kesan tenang dan sering digunakan untuk tujuan perubatan. Ia amat penting untuk menyelidik cara yang berbeza untuk menggunakan setiap minyak bagi setiap keperluan tertentu.

Setiap minyak mempunyai aroma yang indah. Kesan penyembuhan yang bermanfaat dan bekerja besar apabila digunakan dengan betul. Dengan menggunakan minyak ini, anda boleh dengan mudah mengembalikan keseimbangan dan keharmonian kepada kehidupan anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar