Terapi pelengkap dan alternatif dan Anda

Terapi pelengkap dan alternatif dan Anda

Sains telah membuktikan bahawa menggunakan terapi pelengkap dan alternatif boleh berkesan untuk pelbagai penyakit yang berbeza dan penyakit. Selalunya rawatan ini boleh digabungkan dengan terapi doktor berpandu dan boleh menyebabkan hasil yang lebih baik. Apabila orang bercakap tentang terapi pelengkap apa sebenarnya yang mereka maksudkan? Rawatan ini boleh termasuk terapi herba, vitamin dan suplemen mineral, akupunktur, akutekanan, penjagaan kiropraktik, probiotik, rawatan homeopati, urut, meditasi, doa, dan menjalankan terapi seperti tai chi. Biasanya ini tidak terbukti secara saintifik tetapi ramai orang telah menemui mereka untuk memberi manfaat dan ada yang telah digunakan untuk beribu-ribu tahun.

Tai chi menggabungkan anggun, meluncur pose tarian seperti. Hanya menonton orang lain melakukan tai chi boleh santai. Tai chi sering digambarkan sebagai "meditasi dalam gerakan" kerana ia menggalakkan ketenangan melalui pergerakan lembut - menghubungkan minda dan badan. Tai chi pada asalnya dibangunkan di China sebagai satu bentuk mempertahankan diri, dan ia adalah satu bentuk anggun senaman yang telah wujud kira-kira 2,000 tahun. Diamalkan selalu, tai chi boleh membantu anda mengurangkan tekanan dan menikmati faedah kesihatan yang lain. Ia boleh membantu menjaga otot anda longgar dan tona.

Akupunktur dan bertindak akutekanan dalam cara yang sama. Berdasarkan perubatan Cina dan kepercayaan yang mengalir chi melalui badan anda, dan yang tersumbat chi ini boleh menyebabkan penyakit dan penyakit, akupunktur dan tekanan membantu pembebasan mereka tersumbat dan membenarkan tenaga mengalir seluruh badan anda dengan cara kesihatan. Akupunktur menggunakan jarum kecil yang dimasukkan ke dalam kulit, dan juga boleh menggunakan arus elektrik. Acupressure menggunakan urut tekanan jenis untuk mempromosikan manfaat yang sama tanpa jarum. Ini terapi percuma boleh membantu dengan melegakan tekanan, pengurusan kesakitan, dan promosi kesihatan.

Urut adalah cara yang baik untuk berehat dan de-tekanan. Perkhidmatan urut mudah alih, mudah untuk dilakukan, dan boleh menjadi berguna untuk pelbagai masalah yang berbeza. Sakit otot boleh dirawat dengan berkesan. Banyak suka untuk mempunyai urutan selepas senaman untuk membantu berehat otot mereka. Mereka boleh membantu mengurangkan rasa sakit belakang yang rendah dan meningkatkan pelbagai gerakan. Urut boleh membantu dengan lebih pendek, tenaga kerja lebih mudah bagi ibu-ibu mengandung dan memendekkan penginapan hospital bersalin. Mereka boleh meningkatkan imuniti dengan merangsang sistem pertahanan semula jadi aliran limfa badan. Urutan membantu atlet mana-mana tahap persiapan, dan pulih daripada, latihan berat. Ia juga boleh mengurangkan kemurungan dan kebimbangan, dan boleh meningkatkan peredaran darah ke seluruh badan.

Meditasi dan doa adalah sama kerana mereka memberi tumpuan minda dan rohani adalah cara untuk berkomunikasi dengan kuasa yang lebih tinggi. Meditasi yang berkesan dapat menurunkan tekanan darah, membantu dengan tekanan, mengurangkan sistem saraf simpatik tindak balas kepada pencetus emosi, serta membantu anda tidur. Penyelidikan telah menunjukkan bahawa orang-orang yang berdoa secara tetap adalah kurang berkemungkinan untuk jatuh sakit dan bahawa apabila mereka lakukan, mereka cenderung untuk pulih lebih cepat. Menariknya, bukan sahaja solat seolah-olah mempunyai kesan penyembuhan ke atas orang-orang yang berdoa, ia juga muncul untuk memberi manfaat kepada orang-orang yang berdoa untuk orang lain. Doa dapat melegakan tekanan dan meningkatkan fungsi mental.

Jangan lupa bahawa makanan yang boleh menjadi ubat-ubatan: Probiotik, dan terapi herba tidak dikawal selia oleh Pentadbiran Dadah Persekutuan dan dianggap sebagai produk makanan. Terdapat banyak ubat-ubat herba yang ada. Ia adalah penting bahawa anda membincangkan produk herba dengan doktor anda kerana ramai daripada mereka boleh berinteraksi dengan ubat-ubatan yang anda boleh mengambil. Menghalang interaksi dan kesan sampingan adalah penting. Sesetengah rawatan herba boleh membantu dalam mencegah loya, dan mungkin menarik untuk ibu mengandung untuk mengambil. Sebahagian daripada mereka rawatan herba sama boleh menyebabkan pengguguran spontan. Jadi mengetahui apa yang anda lakukan apabila ia datang kepada ubat-ubatan herba adalah penting.

Vitamin dan mineral membantu meningkatkan kesihatan dan boleh mengelakkan pelbagai penyakit. Yang mencukupi vitamin C boleh mencegah skurvi dan boleh membantu mencegah selesema. Vitamin B yang mencukupi boleh membantu meningkatkan mood dan boleh meningkatkan metabolisme anda, memberi lebih banyak tenaga dan boleh mencegah anemia. Zat besi juga membantu mencegah anemia. Vitamin A dan E yang besar anti-oksidan dan boleh membantu mencegah kerosakan sel. Vitamin A adalah besar untuk penglihatan anda. Kalsium dan Vitamin D yang besar untuk tulang dan boleh membantu mencegah kehilangan tulang. Makanan tambahan Vitamin, jika diambil seperti yang disyorkan, tidak menyebabkan sebarang kesan sampingan dan harus menjadi sebahagian daripada regimen kesihatan anda.

Meneroka apa ini terapi percuma boleh lakukan untuk anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar