Bayberry Snuff adalah Stuff itu - Pastikan Beberapa di dompet anda

Bayberry Snuff adalah Stuff itu - Pastikan Beberapa di dompet anda

Bayberry

Pokok renek malar hijau atau pokok kecil dengan daun oblanceolate diikuti oleh bunga dan kemudian bulat kelabu-putih buah berlilin.

Keluarga: Myricaceae; ahli-ahli lain termasuk Myrtle

Genus dan Jenis Ikan: Myrica Cerifera

Juga dikenali sebagai (aka): Bayberry Bush, Amerika Bayberry, Southern Bayberry kerana ia berkembang di Florida, Sayuran Amerika Tallow Tree, Wax Sayur Amerika, Bayberry Wax Tree, Wax Myrtle, kemiri, kemiri Myrtle, Tallow Sayuran, Tallow Shrub.

Hartanah perubatan: Astringen, Tonik, perangsang. The Daun herba aromatik yang merangsang peredaran darah, meningkatkan perpeluhan dan mengawal jangkitan bakteria, lilin dari buah-buahan yang digunakan untuk membuat lilin dan sabun.

Kulit kayu akar mengandungi myricitrin, serta tanin dan triterpenoids (myricadiol, taraxerol dan taraxerone), manakala lilin mengandungi Ester palmitik, Myritic dan asid laurik.

Bahagian yang digunakan: Akar Bark, Daun, Bunga

Kegunaan: Bayberry membantu Hentikan Pendarahan dari Paru-paru, Rahim dan Colon dan boleh digunakan sebagai tuam untuk luka terbuka Luar.

o Digunakan secara dalaman untuk demam, selesema, selesema, lendir yang berlebihan, kolitis. Bagi haid yang berlebihan atau berat, dan juga pelepasan faraj dan rahim pendarahan, rendam tampon dalam teh Bayberry dan memasukkan tampon selama 20 minit selang 3 kali sehari. Sangat penting untuk menghubungi doktor.

o Sangat baik untuk penyakit kuning, sakit kanser, gatal-gatal kulit, ulser, kudis, kelemumur dan keguguran rambut. Memohon penuaman pada kawasan yang terlibat dan bilas kulit kepala dengan teh selepas mencuci.

o Teh ini sangat baik untuk sakit tekak. Ia benar-benar akan membersihkan semua perkara busuk dari tekak. Curam satu sudu teh dalam satu pain air mendidih atau 30 minit. Berkumur dengan teh sehingga tekak adalah jelas, atau berkumur 10 kali kemudian mengulangi kemudian.

o Ia adalah idea yang baik apabila penyakit dalam apa jua bentuk untuk minum teh Bayberry untuk membersihkan lendir yang berlebihan dari perut. Ia akan menyebabkan anda muntah, jika ia tidak, maka menggelitik bahagian belakang tekak. Dengan cara ini, ia menghilangkan mukus buruk dan mengembalikan rembesan mukus dengan aktiviti normal. Terutama baik untuk Keracunan Nikotin.

o Sangat baik untuk gusi lembut atau pendarahan. Hanya memohon bentuk serbuk pada gusi dan biarkan ia duduk di sana selama yang anda boleh berdiri kemudian bilas dengan air suam seperti yang anda mencuci mulut. Anda juga boleh menggunakan teh dan Swish sekitar mulut yang juga sama seperti berfaedah.

o Untuk Selsema membuat Teh daripada:

Bayberry dan Yarrow atau Bayberry dan catnip atau Bayberry dan Sage atau Bayberry dan Peppermint.

oBayberry tinggi kandungan Tannin. Apabila meminumnya dalam bentuk teh anda mungkin mahu menambah sedikit susu untuk mengatasi kesan Tannin.

o Untuk digunakan sebagai Snuff:

Letakkan sedikit serbuk pada jari tengah anda tangan kanan. Tutup lubang hidung sebelah kiri dengan tangan kiri anda dan menghabisi serbuk sehingga lubang hidung yang betul. Melakukan perkara yang sama dengan sebelah kiri. Adalah lebih baik untuk menggunakan tembakau ke atas kedua-dua lubang hidung.

Lain Shepherds Purse Semulajadi Formula Herba:

o Selesema Babi (H1N1) Buster
o Flushing Passages Hidung
o Membentuk Lendir Makanan
o Pek dada Herba
o Kekebalan Builder
o Purifier Darah

Tidak ada komentar:

Posting Komentar