Rawatan Untuk Inkontinens kencing

Rawatan Untuk Inkontinens kencing

Gangguan kencing biasanya memberi kesan kepada orang yang lebih tua, dan juga orang-orang yang baru melahirkan anak. Walau bagaimanapun, ia boleh memberi kesan kepada sesiapa sahaja, tanpa mengira jantina dan umur mereka. Penyakit ini memalukan bagi pesakit dan boleh sangat terhad kepada kehidupan sosial mereka.

Terdapat sebilangan besar ubat-ubat kencing semula jadi yang satu boleh memohon untuk mencegah dan akhirnya menghentikan penyakit itu. Satu boleh memilih kaedah holistik di mana anda akan mendapatkan nasihat daripada doktor dan pengamal perubatan yang boleh merawat penyakit dengan menukar diet. Mereka akan menasihati menghapuskan makanan yang boleh menyebabkan keradangan kepada pundi kencing.

Ada juga yang memilih untuk herba seperti cakar Devils itu. Ini dikatakan untuk mengukuhkan pundi kencing dengan memberi keupayaan untuk memegang air kencing sehingga ia boleh melepaskan dengan sendirinya secara sukarela. Herba lain seperti pasli, Johns Wort dan ketayap juga boleh mengurangkan ketegangan saraf yang boleh menyebabkan masalah lemah kawalan kencing kencing. Dandelion adalah satu lagi yang toughens sehingga buah pinggang dan menjadikan mereka berfungsi dengan baik. Terdapat banyak campuran herba lain yang dikenali untuk berkhidmat semula jadi ubat kencing berkesan.

Walau bagaimanapun, ia masih sangat penting bahawa anda mempunyai pengetahuan yang mencukupi mengenai ubat-ubatan kencing semulajadi dan herba sebelum anda memilih untuk memohon mereka kepada diri sendiri. Jika boleh, dapatkan nasihat pakar supaya anda boleh mengelakkan mengalami apa-apa kesan sampingan yang mungkin.

Salah satu kaedah yang paling boleh dipercayai untuk merawat masalah lemah kawalan kencing adalah melalui penggunaan pad penyerap atau seluar yang direka khas. Ini tidak akan menghalang keadaan daripada berlaku, tetapi mereka boleh melakukan banyak untuk merawat gejala-gejala.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar