Home Pemulihan Heartburn Dengan Kentang dan Aloe Vera Juice

Home Pemulihan Heartburn Dengan Kentang dan Aloe Vera Juice

Jika anda tidak mengambil jalan keluar dengan rawatan rumah pedih ulu hati, peluang untuk menangani masalah itu dengan lebih kaunter ubat-ubatan tidak boleh bekerja dalam jangka masa panjang.

Rasa masam dalam mulut, sesak nafas, loya, gas dan kembung adalah tanda-tanda biasa yang dialami oleh orang yang mempunyai pedih ulu hati.

Asid hidroklorik adalah punca utama pencernaan dan ke atas pengeluaran mengganggu tekak sensitif dan tisu esofagus.

Antasid biasanya diberikan, tetapi mereka adalah penawar jangka pendek dan refluks asid bermula sekali lagi selepas tindakan dadah berkurang.

Sebagai permulaan rawatan rumah pedih ulu hati, anda perlu menahan diri daripada merokok, minum arak atau minuman dengan kandungan kafein yang tinggi dan makan makanan yang bukan berasid dalam kuantiti yang lebih kecil.

Ubat bersedia boleh didapati di kedai-kedai kesihatan berhampiran anda. Jika anda berasa tidak selesa pedih hulu hati, mengunyah beberapa tablet betik yang boleh didapati di semua kedai-kedai kesihatan.

Jus aloe Vera atau tablet yang besar untuk saluran usus. Ia membantu bersih serta membersihkan saluran memastikan ia bebas daripada sebarang gejala pedih ulu hati.

Jus Aloe Vera juga merupakan anti-oksida dan hebat untuk kesihatan anda secara keseluruhan termasuk masalah obesiti.

Melainkan saluran usus anda bersih, anda boleh menjadi terdedah kepada pedih hulu hati bila-bila masa jika diet anda tidak betul. Refluks asid boleh berlaku bila-bila masa tanpa amaran.

Teh Chamomile adalah penawar yang hebat untuk kerengsaan dalam esofagus yang disebabkan oleh pedih ulu hati. Anda boleh mendapatkannya di kedai-kedai kesihatan atau dalam talian dan minum secara berkala boleh menjadi penawar yang besar juga untuk masalah yang menjengkelkan.

Licorice adalah satu lagi ubat yang sering digunakan oleh doktor juga untuk merawat ulser di dalam perut dan esofagus dan pedih ulu hati juga.

Minum air yang banyak dan menghancurkan kentang dihiris antara gigi anda dan minum jus dengan meludah pulpa adalah antara rawatan rumah pedih ulu hati yang paling berkesan dan berguna.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar