Tahap Reiki Dijelaskan

Tahap Reiki Dijelaskan

Reiki adalah seni penyembuhan kuno yang diajar oleh seorang Reiki Master. The Master telah terlatih dan berkelayakan untuk mengajar selepas dia / dia telah memperoleh -an Level Master bersamaan dengan Ijazah Sarjana. Reiki telah diamalkan sejak sekian lama. Jika kita ingin mengesan akar konvensional, kita akan mendapati bahawa Reiki bukan kaedah yang dicipta atau teknik tetapi penemuan semula oleh doktor Jepun yang dikenali sebagai Mikao Usui. Sejak itu ia telah menjadi terjalin ke dalam budaya penyembuhan Jepun. Sepanjang masa, amalan itu telah mengembara di seluruh dunia dan beberapa perubahan telah digabungkan kerana ia telah berkembang. Hari ini, terapi Reiki adalah lebih kontemporari dan pada masa yang sama serba boleh dalam alam semula jadi.

Belajar Reiki sebagai Tradition asal

Pada masa-masa, bentuk asalnya ini terapi ini juga dikenali sebagai Usui Reiki, Reiho, dan Reiki Ryoho. Secara tradisinya bercakap, amalan ini melibatkan tiga peringkat atau darjah. Walau bagaimanapun, sesetengah sekolah atau institusi yang menawarkan kursus mungkin mempunyai sebanyak tujuh peringkat. Perjalanan ke dalam pelbagai bahagian dunia telah menyumbang kepada pelbagai perubahan sistem asal.

Tahap Digambarkan

Di bawah, anda akan mendapati perbincangan ringkas daripada tiga peringkat atau darjah Reiki. Pelajaran yang diajar di tahap ini juga dilindungi. Perhatikan bahawa format pengajaran yang berbeza-beza dari satu sekolah yang lain dan walaupun dari satu Master yang lain. The Masters biasanya merangkumi ajaran yang berdasarkan pengalaman peribadi mereka dan kepakaran.

Tahap Satu atau Ijazah Pertama

Tawaran pertama tahap sepenuhnya dengan maklumat am dan asas-asas mengenai proses penyembuhan digunakan pada diri. Pengajaran yang diliputi termasuk sejarah Reiki, kebenaran dan mitos yang berkaitan dengannya, pelbagai persatuan yang wujud di seluruh dunia, dan tradisi yang telah wujud sebelum ini dan mereka yang masih kekal wujud pada masa ini. Pengajaran juga merangkumi pengajaran kedudukan praktikal tangan, penerangan mereka, faedah mereka, dan surat-menyurat Reiki yang menjadikannya berkenaan dalam penyembuhan keluarga, rakan-rakan, haiwan, tumbuh-tumbuhan dan diri anda. Fokus utama peringkat ini adalah tentang meletakkan penekanan kepada banyak manfaat tenaga Reiki, yang boleh memberi nafas baru kedua-dua diri dan orang lain.

Tahap dua atau Ijazah Kedua

Tahap yang lebih maju, simbol-simbol Reiki yang didedahkan kepada pelajar yang telah berjaya dikaji, selesai dan lulus Ijazah Pertama. Pembelajaran ijazah ini adalah berdasarkan kepada bagaimana untuk menggunakan simbol-simbol dan bagaimana untuk menggabungkan mereka ke dalam amalan ini. Seni yang menakjubkan penyembuhan jarak juga diajar di peringkat ini.

Tahap Tiga atau Ijazah Ketiga

Ijazah ini dikenali sebagai peringkat Penguasaan Peribadi dan diajar untuk lebih bersedia dan maju pelajar. Penyaluran Tenaga Universal Reiki rohani disampaikan bersama-sama dengan keseimbangan chakra, melaksanakan prosedur tertentu untuk menghapuskan tersumbat dari aura, dan penubuhan grid kristal untuk memindahkan lagi Tenaga Reiki dan menjemput cahaya, keharmonian, dan kedamaian ke dunia ini. Juga, langkah yang lebih progresif dalam jarak atau penyembuhan tidak hadir juga diturunkan.

Ini adalah tiga peringkat asas Reiki yang apabila siap, boleh digunakan untuk menyembuhkan diri dan orang lain. Walau bagaimanapun, bagi mereka yang ingin untuk bergerak ke hadapan dan mengajar seni ini kepada orang lain, ada satu tahap lagi yang perlu dipertimbangkan. Ia dipanggil Level Master atau 3-A, yang memberikan gelaran Master Reiki kepada mereka yang berjaya menyiapkannya.

Tahap terakhir terpakai kepada orang-orang yang percaya bahawa mereka telah dipanggil untuk mengajar kaedah Reiki dengan niat untuk lulus seni ini kepada orang lain untuk mewujudkan satu pengalaman kehidupan yang lebih baik untuk semua manusia dan hidupan lain di dunia. Sebelum dilantik untuk mengkaji tahap ini, pelajar perlu memperoleh taraf yang sederhana dalam Penguasaan Peribadi. Dia / Beliau sepatutnya telah melaksanakan dan mengamalkan Reiki secara tetap untuk beberapa waktu dan teknik-teknik yang diajar di peringkat ketiga mesti cekap dilaksanakan.

Secara keseluruhan, gelaran Reiki Master yang dimaksudkan untuk mengubah seseorang ke dalam, tabib yang lebih bijak lebih bertanggungjawab yang matlamat adalah untuk mewujudkan yang baik untuk semua.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar