Rahsia Kesihatan kuno Ayurveda

Rahsia Kesihatan kuno Ayurveda

Ayurveda telah cara tradisional untuk merawat masalah kesihatan yang berkaitan di India selama berabad-abad dan kejayaannya telah membawa ia dikenali sebagai ubat alternatif yang besar. Bentuk Ayurvedic rawatan adalah berdasarkan lima elemen asas metafizik yang; bumi, api, air, udara dan eter.

Dan menurut kepercayaan Ayurveda, sistem metabolisme yang sihat boleh dicapai dengan mencapai pencernaan baik dan perkumuhan yang betul yang membawa kepada daya hidup. Fokus utama dalam bentuk Ayurvedic rawatan adalah pada Yoga, meditasi dan urut. Oleh itu kedua-dua badan dan minda perlu dirawat serentak untuk mendapatkan hasil yang terbaik yang berkesan dan berfaedah.

Prinsip asas di sebalik sistem Ayurveda di Perubatan:

Rawatan ini adalah berdasarkan kepada merawat masalah kesihatan yang berkaitan dengan mengekalkan keseimbangan badan. Ini boleh dicapai dengan menghapuskan segala penyakit menyebabkan toksin dari badan, dan dengan mengukuhkan sistem imun badan yang membantu melawan penyakit dan dengan itu aliran tenaga positif terus lancar ke seluruh badan anda.

Perubatan Ayurveda adalah satu perkara yang sangat biasa kaum pribumi Indian yang masih percaya dalam bentuk yang Ayurvedic rawatan dan mengendalikan semua isu-isu kesihatan yang berkaitan dengan cara yang semulajadi Ayurveda. Kebanyakan rawatan Ayurveda telah diturunkan dari mulut ke mulut sebelum tulisan dicipta dan cara ini ia telah melepasi dari satu generasi ke generasi.

Cara yang Ayurvedic rawatan adalah satu amalan yang holistik dan menurut ini, orang cenderung untuk mendapat sakit kerana ketidakseimbangan fizikal dan mental dalam individu. Dalam rawatan ini, mereka ketidakseimbangan dilayan dengan memulihkan keseimbangan fizikal dan mental semula jadi. Anda perlu membuat perubahan gaya hidup untuk hasil yang berfaedah dari jenis ini rawatan Auyrvedic.

Matlamat set rawatan semua Ayurveda adalah untuk membawa masing-masing individu dan wanita dalam harmoni dengan alam sekitar dan semua undang-undang alam semula jadi. Kita setiap hari terdedah kepada mikroorganisma dan juga kepada alergen yang berbeza yang menyebabkan masalah kesihatan. Tetapi sistem imun semula jadi semula jadi kita sentiasa bersedia untuk melindungi kita terhadap mereka. Tetapi apabila sistem imun kita mendapat lemah dengan memakan makanan yang tidak mencukupi dan tekanan yang mungkin kami mendapat sakit kerana semua kuasa menentang kami telah lemah.

Menjaga perkara-perkara dalam keseimbangan dan menjadikan mereka bekerja dengan cara semula jadi mereka adalah matlamat asas rawatan Ayurveda dan semua ini pasti adalah cara yang sihat dan semula jadi untuk merawat isu-isu kesihatan yang berkaitan. Ayurveda mengajar kita bahawa kesihatan kita bergantung kepada berapa sihat kita mahu kerana apabila kita membuat keputusan yang bijak, badan kita memberi ganjaran kepada kami dengan kesihatan dan kebahagiaan. Jika kita tidak berfikir dengan bijak, kita akhirnya jatuh sakit.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar