Rawatan Untuk Stones buah pinggang - Yang merupakan Rawatan Kebanyakan Sensible untuk batu karang?

Rawatan Untuk Stones buah pinggang - Yang merupakan Rawatan Kebanyakan Sensible untuk batu karang?

Jika anda sedang mencari untuk cepat, rawatan yang berkesan untuk batu karang, anda mempunyai tiga pilihan yang luas. Ini adalah hospital rawatan, ubat-ubatan atau rawatan rumah.

Rawatan hospital:
Nasib baik, ini tidak mungkin melibatkan pembedahan, kerana ia akan menjadi kes itu manakala belakang. Anda lihat, buah pinggang adalah organ yang sangat halus dan memotong ke dalamnya, hampir pasti akan menjejaskan prestasi masa depan.

Oleh kerana itu, teknik baru, menggunakan gelombang kejutan dan memanggil tambahan jasmani shockwave lithotripsy (ESWL) telah dibangunkan. Walau bagaimanapun, ini tidak tanpa masalahnya kerana Klinik Mayo telah ditemui.

Penyelidikan mereka mendapati pesakit yang menjalani ESWL empat kali lebih berkemungkinan untuk mendapat penyakit kencing manis, di kemudian hari, berbanding dengan pesakit batu karang yang tidak perlu lagi ambil batu karang mereka dengan kaedah yang lebih lembut. Terdapat juga bukti bahawa rawatan yang boleh membahayakan buah pinggang, sendiri, dan mengurangkan keberkesanannya dalam pengeluaran hormon penting tertentu.

Pharmaceuticals:
Ada sejumlah dadah di gudang senjata doktor anda untuk rawatan untuk batu karang, tetapi - bersama-sama dengan kebanyakan ubat-ubatan - mereka tidak tanpa risiko kesan sampingan yang tidak menyenangkan.

Anda lihat, ubat-ubatan yang digunakan untuk membantu dengan lulus batu karang pada asalnya dibangunkan untuk memerangi tekanan darah tinggi atau masalah prostat lelaki. Oleh itu, walaupun anda mungkin bernasib baik dan mengalami tiada kesan sampingan, salah satu kesan sampingan utama adalah pening atau cahaya headedness.

Untuk memahami logik di sebalik penggunaan ubat yang direka untuk tujuan yang berbeza, anda perlu bayangkan masalah tersebut.

Batu buah pinggang selalunya terperangkap dalam tiub sempit - ureter - menghubungkan buah pinggang ke pundi kencing. Tetapi, kerana batu itu lebih besar daripada tiub, ia tersekat keras - oleh itu yang kesakitan amat sangat anda rasa. Anda juga mungkin mendapati air kencing anda adalah berdarah atau gelap, kerana lumpy, batu buah pinggang bergerigi mungkin menembusi lapisan halus di ureter, yang biasanya hanya mempunyai cecair yang mengalir melaluinya.

Oleh itu, dengan menetapkan ubat tekanan darah tinggi, doktor anda berhasrat untuk berehat dan sebagainya membesarkan saluran Kencing cukup untuk membolehkan batu untuk tergelincir ke dalam pundi kencing, di mana ia boleh menyambar dan diekstrak oleh siasatan dimasukkan ke dalam pundi kencing.

Malangnya, ubat yang tidak dapat membezakan antara ureter anda dan arteri anda dan ia juga membesarkan mereka semua!

Dan itulah apa yang ia direka untuk melakukan - pada pesakit dengan tekanan darah tinggi. Tetapi, jika tekanan darah anda adalah mana-mana berhampiran normal, ia akan diturunkan terlalu jauh dan anda akan mengalami gejala klasik tekanan darah rendah, yang pening di naik dari duduk atau berbaring. Dalam kes yang teruk, kekurangan sementara darah ke otak juga boleh menyebabkan keluar hitam seketika.

Ubat rumah untuk batu karang:
Pendekatan yang lebih masuk akal adalah untuk mengurangkan saiz batu buah pinggang dengan meminum beberapa berbahaya, barangan runcit biasa yang tidak membawa risiko kesan sampingan yang tidak menyenangkan yang berkaitan dengan ubat-ubatan.

Dengan menggunakan sebaliknya anda dengan cepat boleh meningkatkan tahap asid dalam air kencing anda dan - 85% batu karang terdiri daripada kalsium mudah larut - anda mungkin mula mendapat kelegaan daripada kesakitan.

Juga tidak ada sebarang keperluan untuk prosedur perubatan untuk merebut dan mengeluarkan batu itu dari pundi kencing dengan kaedah ini. Kerana, apabila ia telah dibuang ke ureter ke dalam pundi kencing anda, semua rasa sakit akan hilang dan ia akan menjalankan membubarkan dan mogok kepada serpihan berbahaya, yang kemudiannya akan dibuang keluar dari badan anda tanpa disedari.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar